Koncert kameralny w ramach XXI Festiwalu Sosnowieckie Dni Muzyki Znanej i Nieznanej
Marianna Gelenekyová – Jest absolwentką Konserwatorium w Bratysławie w dziedzinie śpiewu solowego oraz wydziału pedagogicznego Uniwersytetu Komeńskiego w Bratysławie. W 2014 r uzupełniła studia o wydział operetki. Uczestniczyła w mistrzowskich warsztatach wokalnych pracując pod kierunkiem G. Behaćkovej, I. Sylyi, P. Dvorskiego, Z. Livirovej, D. Livorovej i J. Brycha. Zagrała kilka głównych ról w Narodowym Teatrze Słowacji („Jenufa“ L. Janaćka, „Maria Teresa“ Baumgartnera, „Wielka bajka doktorska“ M. Dubovskiego). W 2015 roku w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. I. Godina otrzymała specjalne wyróżnienie. W roku 2017 uzyskała I nagrodę im. G. Beńaćkovej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym w Jihlavie. Oprócz działalności operowej , wiele koncertuje. W roku 2015 była solistką w galowym koncercie festiwalu „Dni Cyryla i Metodego“ w Zilinie śpiewając Mszę św. Cyryla i Metodego J. Haydna. Jako solistka Bratysławskiej Orkiestry brała udział w prawykonaniu nowej operetki słowackiej „ Miłość na Paważu“ V. Kubićki’ego .
W maju 2016 roku była solistką orkiestry Filharmonii Słowackiej w utworze “Sen nocy letniej“ F. Mendelssohna – Bartholdy’ego. Wystąpiła także w Festiwalach: „Noc Muzyki“ oraz „ Musica Nobilis“ – jako solistka Słowackiej Orkiestry Kameralnej w Mszy G F. Schuberta. W 2017 roku , jako solistka Orkiestry Symfonicznej Radia Słowackiego zaśpiewała rolę Katariny von Bora w operze „ Hrad prepevny“ V. Kubićki’ego napisanej z okazji 500-lecia Reformacji. W 2018 roku, podczas „Klagantrisch Festival“ w Szwajcarii , przy współpracy z Metropolitan Opera, zaśpiewała rolę Mabel w operetce E. Kalmana ( rez. Kaspar Zehnder).
Jako solistka Solamente Naturali Orchestra podczas „Bratislava Mozart Festival“ zaśpiewała arię „O dulce cor Jesu“ na sopran i klarnet. W 2019 r. była solistką prawykonania poematu symfonicznego V. Kubićki’ego pt. „Pan jest moim pasterzem“ z Państwową Filharmonią w Koszycach.
W 2019 roku , jako solistka Słowackiej Orkiestry Radiowej nagrała specjalną świąteczną płytę CD pt. „Symfoniczne Boże Narodzenie“. W 2021 r uczestniczyła w premierze kantaty programowej „Ambona“ L. Bernatha współpracując ze Słowacką Orkiestrą Kameralną. W ramach Festiwalu Muzyki Sakralnej w Koszycach wzięła udział w prawykonaniu kantaty sakralnej „Tu es Petrus“ w reżyserii A. Kokoś’a.
Stanislav Šurin – Grę na organach studiował w Konserwatorium w Bratysławie, później w Diocesan Conservatory w Wiedniu i w Akademii Muzyki i Sztuki w Bratysławie. Swoje umiejętności doskonalił pod kierunkiem I. Sokola i J. Trummer’a w Graz.
Uczestniczył w wielu liturgiach nagrywanych i transmitowanych „na żywo” m.in. na inauguracjach prezydencji Słowacji od 1989 r. oraz podczas wizyty Jana Pawła II. Jako solista koncertował wielokrotnie z orkiestrą Filharmonii Słowackiej. Uczestniczył w prawykonaniu „Glagolic Mass” L. Janaćka na Taiwanie w 2000 r. oraz był solistą Narodowej Orkiestry Symfonicznej Taiwanu. Zagrał wiele koncertów organowych zarówno w Europie jak i w Japonii, USA, Meksyku, Kanadzie, Rosji, Uzbekistanie i Kazachstanie. Nagrał kilka płyt CD m.in. w katedrze w Graz, Schubertkirche w Wiedniu, katedrze św. Jana Chrzciciela w Trnavie.
W 2000 r. zorganizował międzynarodową konferencję muzykologiczną dotyczącą ochrony zabytkowych organów
W latach 1999 – 2003 był głównym wydawcą czasopisma Adoramus Te, poświęconego muzyce sakralnej. Jest założycielem festiwali organowych w Trnavie, Piestanach, Skalicy oraz w katedrze St. Martin w Bratysławie.
W latach 2006 – 2008 był zatrudniony jako diecezjalny muzyk archidiecezji Bratisłava – Trnava.