21 kwietnia o 18:00 w Sali Kameralnej ułuszymy Pieśni Neapolu w wykonaniu Marioli Płazak-Ścibich oraz jej muzycznych przyjaciół – sopranistki Agnieszki Bochenek-Osieckiej oraz tenora Michała Borkowskiego, a wszystko to w ramach cyklu Kameralne Czwartki
Nowy, odświeżony cykl Kameralne Czwartki! Słuchając głosów naszej kochanej publiczności, postanowiliśmy położyć nacisk na repertuar, który najbardziej przypadł do gustu widzów przez ostatnie cztery sezony cyklu. Kameralne Czwartki to słynne utwory muzyki klasycznej i jazzowej, nietuzinkowe aranżacje dzieł znanych, muzyka filmowa oraz światowe przeboje opery i operetki!
Mariola Płazak-Ścibich – sopran liryczno-koloraturowy, ukończyła Akademię Muzyczną im. Karola Szymanowskiego na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Katowicach w klasie Anny Kościelniak – uczennicy Ady Sari. Ukończyła także kursy wokalno-interpretacyjne prowadzone między innymi przez Victorię de Los Angeles. Zadebiutowała rolą Arseny w Baronie cygańskim J. Straussa na scenie Państwowej Opery Śląskiej w Bytomiu. Jej pierwszą główną rolą była partia Glldy w Rigoletcie G. Verdiego. Brała udział w przedstawieniach operowych i koncertach w Portugalii, Hiszpanii, Francji, Niemczech. Danii i Holandii. Z Agencją Artystyczną PAGART uczestniczyła w dwumiesięcznym tournée po Włoszech, a także w Koncertach Straussowskich w Berlinie. Występowała na scenie Opery Krakowskiej, Opery Szczecińskiej. Z Teatrem Wielkim w Poznaniu w 1999 i 2003 zaśpiewała partię Noriny G. Donizettiego z Don Pasquale. Wielokrotnie koncertowała też w Kanadzie, gdzie między innymi w 2005 zaśpiewała partię Hanny w przedstawieniu operowym Wesoła Wdówka F. Lehara.
W uznaniu zasług za propagowanie wśród Polonii kultury muzycznej otrzymała tytuł Honorowego Członka Polskiego Towarzystwa Muzycznego im. J.I. Paderewskiego. Uczestniczyła też w koncertach i festiwalach organizowanych w Polsce oraz poza jej granicami (m.in. Festiwal Ave Maria w Czeladzi, na którym występowała obok B. Paprockiego i F. Bonisolli, festiwal Viva il Canto w Cieszynie). Duży sukces odniosła po zaśpiewaniu partii Gildy z Rigoletta na Festiwalu w Graz w Austrii. W roku 2004 śpiewała partię Noriny w Don Pasquale G. Donizettiego na premierze inaugurującej działalność nowo powstałej Krakowskiej Opery Kameralnej. Współpracowała także z Narodnym Divadlem w Ostrawie, w którym wykonywała partię Królowej Nocy z Czarodziejskiego Fletu W.A. Mozarta. Oprócz partii operowych i operetkowych w jej szerokim repertuarze znajduje się również wiele pieśni, utworów musicalowych, a także utwory oratoryjno-kantatowe.